Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

fredag 4 april 2014

Välkommen till Vallentuna säger även socialdemokraterna

Igår var jag ner på kulturhuset i Vallentuna och lånade en bok. Om bildvävning och fria broderier för övrigt .Vet ni att man kan sy med nästan vad som helst på nästan vad som helst!! Och ställde mig i kö för nya boken Psykodrama. Lite fritid måste man ju ha. Har börjat inreda vårt extrahus på tomten ( lilla gäststugan) till min lilla "ateljè". Återkommer med hur mycket jag suttit där senare i år. Men jag säger det jag också; I have a dream....
Nåväl. I entrén ligger den lilla skriften Välkommen till Vallentuna. Hela skriften är full av våra borgerliga företrädare och de berättar om sina smultronställen i Vallentuna. Det är jättefina bilder och det ser ut som om de är alldeles ensamma.
Oppositionen , tex vi socialdemokrater har inte ens ett litet smultron ......Socialdemokraterna är näst största partiet i Vallentuna. Miljöpartiet och vänstern stretar på de också. Går på nämnder, läser handlingar, skriver motioner, sitter med i arbetsutskott, kommunfullmäktige , kommunstyrelse och jobbar på . Jaana Tilles som är oppositionsråd på halvtid ( mer tid får vi inte demokratin) lägger ner all sin tid på demokrati och Vallentunas politik.
Jag tycker det vore trevligt för våra invånare att se dessa partier representerade i detta blad som representerar den politiska demokratin i Vallentuna. Eftersom bladet betalas av alla kommunens medborgare så vore det väl fint om alla politiska partier fick möjlighet att berätta om sina smultronställen. Alla röstar inte på alliansen. Varför skriver nu människan om detta?
Jag erkänner: jag är besatt av rättvisetänket. Och misstänksam ( jag blev det efter utbildningen till bussförare -" en misstänksam bussförare är en bra bussförare, vilket för övrigt räddade livet  på en pojke vid Rotebro station) det är konstigt att övriga partier är bortplockade i  när alliansmajoriteten styr. Men det är valår, det är odemokratiskt, det är snålt mot de invånare som har en annan politisk inriktning.
Varför inte vara inbjudande, generös, allomfattande. Vi behöver fler politiker i alla partier, kommunerna lider snart sotdöden vad gäller nya krafter.
Socialdemokraterna inbjuder alla till politiska forum och föreningar. Vill du gå med oss socialdemokrater , välkommen. www.socialdemokraterna.se/vallentuna

PS. Mitt smultronställe är nog Lilla Harsjön , grymt tyst och härligt bad. Lite svårtillgängligt men för övrigt toppen.
Tack för att du tog dig tid:)
PS 2. När vi styr Vallentuna ska ni i Alliansen få vara med i "Välkommen till Vallentuna" , det är ni värda. Alla politiker stretar på. Alla krafter behövs.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar