Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

lördag 28 augusti 2010

Valaffischer valstugan vegetarian

Ja då har moderaterna tagit ner sina affischer från centrum. Denna affischering visste Örjan Lid ingenting om , det erkännandet ska vi ge honom. Det hade skyltgruppen hand om , han visste ingenting. Valstugorna är på torget och solen sken på oss allihopa. Vi hade lite problem med elen först men Hasse Strandin fixade den. Karin har gjort fint i stugan och vi var några valarbetare som dök upp. Tack till Kajsa,SSU ordf.,Ove, Erik, Adam. Flera tittade förbi och muntrade upp. Karin och Hasse var där hela dagen förstås. Jag var jättetrött när jag kom hem och inte kan jag måla min nylagade farstubro ännu. Betongen ska brinna en månad först! Miss av mig, jag skulle ha gjutit tidigare.Hemlagad pizza med vegetariska pålägg blev dagens kvällsmat, jag har nu varit vegetarian i ett år. Och jag är nöjd, skönt att försöka göra något för att inte tära på vår miljö och att inte äta djur som blivit dåligt behandlade i slakterier.Eller äta köttfärs som blivit upplockad från golvet.....Imorgon sätter vi upp vindskivor och sedan tar vi ner byggställningen! Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar