Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

tisdag 10 maj 2011

Gröna socialdemokrater i Vallentuna på mc-tur

Idag har jag och Pär varit ute och övningskört tillsammans med med Lena och Christian. Vi blev mycket förvånade att vägverket har grusat vägarna i syfte att täppa igen håligheter i vägbanan. Lagom till vårens hojpremiär , här siktar man inte mot nollvisionen i Vallentuna vad gäller motorcyklister:( Vi träffade en ganska upprörd kille som var ordförande för Aprilia mc klubb i Stockholm ( eller var det Sverige) ? Jag fick erkänna att jag inte visste vad Aprilia var för nåt...Väl hemkomna fikade vi i trädgården, mysigt. Sen hittade jag Vallentuna gröna Socialdemokraters insändare i Steget, och det var ju glädjande. Jag skickade den för ett par veckor sen och trodde inte den skulle komma med.Artikeln handlade om att vi i Vallentuna måste börja samla in matavfall som ska göras om till biogas, allt för att nå upp till nationella målplanen vad gäller avfall, Vallentuna ligger på efterkälken. Avslutar dagen med att måla trappan grön..har det med gröna Socialdemokrater att göra hm,,,,
Nu ska jag fortsätta en liten stund med C-uppsatsen, deadline 19 eller 26 maj, vi får se vad vi hinner med, Linda och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar