Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

torsdag 13 oktober 2011

Dag(s)form

Jag blev grymt imponerad av Juholt när jag lyssnade på honom i dag i P4 intervjun. Åh vad skönt, det sitter en riktig sosse i toppen. Jag håller med Anne-Marie Lindgren Socialdemokraternas tankesmedja, vem kan kasta första stenen? Det blir för mycket, politiker ska vara jungfruliga gudar som inte har eller aldrig kommer att göra något misstag. Jag är fortfarande upprörd över Carl Bildts oförstånd och att han inte "förstod" vad han gjorde när han bidrog till utrensningen av människor i jakten på olja. Läs boken Affärer i blod och olja. Allt är relativt. Men alliansen och de borgerliga medierna gör allt nu för att stoppa Socialdemokraternas ledare. Precis som de alltid har gjort, mönstret går igen. Men jag hoppas verkligen att som Juholt säger, det viktigaste är att föra fram skillnaderna i borgerlig högerpolitik med syfte att flytta pengar och kapital från fattig till rik, och Socialdemokraternas som syftar till att fördela de inkomster Sverige har på ett jämlikt och jämställt sätt . Alla blir sjuka någon gång, alla blir gamla och alla har varit små!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar