Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

torsdag 15 maj 2014

Festen fortsätter i höst.S har passerat 100 år och full fart framåt.

Vi har just avslutat 100 årsjubileet i Vallentuna .

Socialdemokraterna 100 år den 10 maj 2014.

Jag erkänner at det var med stolthet som jag invigde denna begivenhet som gick av stapeln i Kulturhuset i Vallentuna.

Närmare 140 gäster, talare som Björn von Sydow, Mikael Damberg och andra speciella gäster som gratulerade oss. Bland annat Täby, Upplands Väsby, Danderyds och Sigtuna AK.
Gåvor i form av blommor, VI -träd och stöd till valfonden, även från Partidistriktet. Tack alla!

Vänsterpartiet var där som enda gratulerande parti , tack för det!!

Gustav var toastmaster och skötte det jättebra, hade jag väntat mig annat? Håret hade Monika i Lindholmen klippt och tunikan hade jag köpt på Udda mått, jag kände mig riktigt fin.
( Jag och Pär skulle också vidare på bröllop på Rockelstad efteråt, Malin och Simon blev ett par)

Och tack alla musiker , Shajan, Axel, Pentavoice, Vallentuna blåsorkester.
Och Olle Axen som var tekniker den här dagen fick jobba hårt med oss alla lite "nybörjare" på 100 årsjubileum. Coop gjorde snittar och tårtor, tårtor med S-loggan på, snygga.( De hade Europabagaren och Hasse gjort)
Bo Schylander fixade en bra 100 årskavalkad och Karin Dahl Strandin ett fint bildspel.

SSU:arna med Paula Blanck som ordförande var grymma, ballonger, ledsagare,värvare, tacktal mm .  Tusen tack!

Och stort tack till alla övriga festfixare, jag tror alla somnade gott på kvällen efter festen. Men det var det värt, så lyckat!!!

Sen blev jag glad åt att tidningarna var där, kändes lite stort att fotografer sprang fram och tillbaka och fotade och minglade, kul. Vallentuna Nyas Peter Palmqvist reporter var nog smidigast att åla sig fram, vilket kroppsarbete! Ser fram emot nästa tidning!!

Här är en länk till Vallentuna Fria, mycket varmt och trevligt reportage och fina bilder, tack Uffe Lindeborg. Vallentuna Fria, S 100 år.

Men nu planerar vi vidare med valvaka i Folkets Hus den 14 september, och festen fortsätter i höst efter valet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar