Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

onsdag 6 augusti 2014

Full rulle i Valrörelsen, Förlossningsvården i fokus!

Nu sitter vi alla politiker i Vallentuna valledningsgrupp och snickrar på de sista annonserna, de sista budskapen, de sista formuleringarna. En spännande tid är att vänta, och jag känner hur tävlingsinstinkten vaknar och jag blottar mina två , hm , inte särskilt vassa, hörntänder för att ta upp kampen för rättvisa, solidaritet och jämlikhet .
Vi diskuterade i gruppen vilket som är mitt brinnande intresse i valrörelsen som landstingskandidat ?! Och mitt snabba svar blev förlossningsvården! Jag har så många unga vänner, killar och tjejer, jag har vuxna barn som oroar sig för att spricka , inte komma in till sjukhuset på grund av överläggningar, att inte få hjälp nog att tryggt och säkert föda sitt barn. Det är inte en kvinnofråga, det är allas intresse att kunna ge stöd till kommande generations barn och unga.
 En annan fråga är väntetiderna på akutmottagningarna. Det är oacceptabelt att tvingas vänta i många timmar när man är gammal, när man är svårt skadad eller sjuk. Jag är övertygad om att de som väntar har all respekt för sjukhuspersonalens prioriteringar, men jag är också övertygad om att sjukhuspersonalen lider med patienterna i väntrummet. Här måste resurser till för att öka bemanningen inom sjukvården!
Så det är klart jag är taggad inför valrörelsen, jag vill ha nytt styre i kommun, landsting och riksdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar