Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

lördag 21 mars 2015

Jag slutar som ordförande, både med vemod och glädje.

Jag ska den 28 mars 2015 sluta som ordförande för Socialdemokraterna i Vallentuna Arbetarekommun. Många gånger har jag funderat över detta beslut. Ett flertal år har jag nu haft detta fina uppdrag att leda Vallentuna Arbetarekommun genom val, olika beslut och ställningstaganden. Jag har representerat socialdemokraterna på möten med blivande statsministrar, jag har minglat i stadshuset, på konferenser har jag deltagit i ett flertal debatter i min roll som ordförande. Under min tid har vi lagt ner föreningarna och startat arbetsgrupper, jag känner mig stolt över det. Vi har nu snart ett tiotal grupper som arbetar med olika inriktningar och driver olika frågor. Och det är fritt för alla att gå med i dessa grupper eller starta en egen.  Långa diskussioner, mentorskap, många roliga möten, stöd till medlemmar i livets olika skeenden, många dagordningar, utskick och verksamhetsberättelser har det blivit. Jag fick vara ordförande på 100-årsjubileet, en härlig upplevelse.Ett underbart och mycket ansvarsfullt uppdrag. Ett uppdrag som också tar mycket tid och kraft i anspråk.
Så trots att jag har fått så mycket glädje, så mycket ansvar och så mycket uppskattning så  har jag ändå med visst vemod beslutat mig för att lämna över ordförandeklubban till en ny kraft. En ny person som ska ges möjlighet att få uppleva allt som jag har upplevt, att få växa med uppdraget, komma med ny härlig energi, få utbilda sig, lära känna fantastiska människor, få äran att första majtala. Det är nog det jag kommer sakna mest, att inte få känna vårvindarna föra ut kraften i mina ord med världen. Å andra sidan finns en blogg, andra sociala medier och tidningar. Men att förstamajtala är stort. Jag har inte slutat riktigt ännu , men årsmötet är den 28 mars och jag kommer att gå dit med ett delat hjärta. En bit som är rött och stolt över att jag fått vara ordförande, och en bit som är lite mörkt och svårmodigt för att jag ska sluta. Men den sista ljusa biten i mitt hjärta, den lägger jag till den som axlar mitt uppdrag. Jag kommer att stötta dig och lotsa dig genom nybörjarturerna i uppdraget just i Arbetarekommunen. Vi kommer att vinna valet 2018 och jag ser fram emot att höra dig tala på Första maj 2015! Själv fortsätter jag förstås med de övriga uppdragen jag har i kommunen och i Landstinget. Allt medför ju trots allt mer tid till dessa.  Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar