Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

tisdag 5 april 2011

Välkomna MP, ni behövs i oppositionen! Har ni äntligen valt sida?

Jag läser i Vallentuna Steget idag att MP i Vallentuna har tagit ställning för att vara ett oppositionsparti! Jag blir jätteglad när jag läser det. För idag har ledamoten för MP i Kommunstyrelsen klart uttalat att de inte vill samarbeta med S, men frågar gärna Örjan Lid (M) om råd. MP tänker bli större än (S) i Vallentuna , och det är kanske trist att läsa kan tyckas, men jag ser det som glädjande, ju fler som arbetar för en demokrati i Vallentuna , desto bättre är det. Och snart får vi se MP:s budget också , inklusive kommunplan, vilka huvudmål de har de närmaste åren.Spännande! Socialdemokraterna lägger sista handen vid sin inom kort . Att växa som parti innebär också en större organisering.   Men jag tycker det är fantastiskt att MP växer , då får vi se många nya miljömål i nämnderna som kulturnämnden, socialnämnden mfl. Och att MP sen driver medborgarnas förslag direkt i nämnderna är också bra, det kallar jag direktdemokrati, likt den som Demoex för. Socialdemokraterna har ju tidigare lagt en motion om medborgarförslag, men den har röstats ned. Nu kommer vi att få se mer av den varan. Topp,medborgare, välkomna till politiken i vardagen.Vi kanske behöver hjälpas åt , även när MP  har fått sin oppositionsledare på plats 2014. Eller också så är det i Alliansen man har tagit plats, det blir spännande att se åt vilket håll det går:) Men Socialdemokraterna fortsätter med sin politik för att alla ska ha tillgång till en rättvis sjukvård, jämställda skolor, bra anställningsvillkor, solidariskt delande av Sveriges bördor och framgångar, Socialdemokraterna arbetar emot det systemskifte som Alliansen envetet driver vidare med att riva ner det fackliga arbetet, dumpa löner och ge höginkomsttagarna mer inkomster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar