Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

tisdag 21 juni 2011

Inför sommaren...Ännu mindre insyn i Vallentuna??

Ikväll hade vi sista Socialnämnden inför sommaren. Alliansen är på god väg att lägga ut det mesta på LOV, det vill säga att privata firmor kan göra det kommunens personal gör. Även om det kommunens personal gör det bra och alla är nöjda, men man ska kunna välja till varje pris!! Jösses hur orkar dom?? Jag orkar inte välja snart bland alla mina val, fast jag är relativt ung och frisk. Hur ska det gå när jag är äldre och eventuellt sjuk?? Brrr, törs inte tänka på det. Socialdemokraterna la i alla fall ett motförslag till att delegera till Socialnämnden att de ensamt ska ta framtida LOV förändringar. S anser att dessa beslut ska spridas till fler partikamrater inom alla partier. Är inte demokratin viktig. Och insynen? Men Alliansen, läs högerborgarna tar fler och fler beslut till Kommunstyrelsen och kommunstyrelsens Planerings Arbetsutskott. Och en chef till slutar i Vallentuna kommun??!! Ja jag säger då det.  Jag lyfte även frågan att Vallentuna Kvinnojour får väldigt lite i bidrag från Vallentuna kommun, ett av de lägsta i Sverige. Från den rika välbärgade kommunen i Nordost!! Har vi inte råd att dela med oss?? Nej just det, då kanske vi måste höja skatten med några ören, och då kanske man inte har råd med Thailandsresan?? Obs ironi.Har börjat jobba igen efter terminens studier, riktigt trevligt.Ny vikarierande chef också:) Topp Johanna i Täby. Mycket bra utveckling inom socialpsykiatrin i Täby med flera arbetsterapeuter och råd och stöd till personer med kognitiva funktionshinder, kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar