Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

måndag 28 januari 2013

Karl Laine på Tradera

Hej och hå , hur det kan gå. Idag har jag köpt detta fantastiska smycke på Tradera. Karl Laine finndesign, och jag är så nöjd. Blir fint till min linneklänning!
Annars har jag varit på Kommunfullmäktige och blev lite besviken på Alliansens något smala intresse för våra badsjöar i kommunal regi, dock är marken privatägd. Eftersom jag ännu inte har blivit en bokhandlare som slutat bada , så håller jag med Demoex motion om att rusta upp våra "kommunala" bad. Vi behöver en ansiktslyftning och bra toaletter på dessa. Och rensa gärna bort dessa stenar som kan vara vassa för de minsta Vallentunaborna och rötterna som kan vara knögliga för de äldre. Även om det nu är ett "naturbad" som kommunalrådet uttryckte det så är det lite fint att värna om de våra. Varför inte köpa loss marken? Men som sagt nu är det inte Socialdemokraterna som äger den här frågan. alliansen är de som bestämmer.
SD la en ny motion om folkomröstning för att mota ut människor som inte är pursvenskar från Vallentuna. Huka er alla som inte är "svenskar" av födsel och ohejdad vana, SD är på jakt. Är det inte vargar som kommit innanför Valletunas gränser som ska bort så är det andra arter, denna gång på två ben. Vad ska bort nästa gång? Fortsättning följer .....
Alliansen har ett något "vagt" förtroende för våra tjänstemän vad gäller resor i tjänsten utomlands som kostar över 15 000 kronor. Då kan inte högsta chefen inom aktuell avdelning bestämma det, utan det ska vi i Kommunstyrelsen ta beslut på. Men det gäller bara utomlandsresor, inte inom Sverige! För tänk om man skulle gå på bordell eller något i ett annat land?! Det har minsann hänt i andra kommuner.Vad jag vet finns det bordeller i Sverige också , och vem ska gå på bordeller... tanken har inte ens slagit mig!! Bra är dock att S och MP lyfter frågan om en resepolicy och förslaget om att få resor redovisade för att hålla koll på kostnader, vi ska vara noga med skattepengarna. Fast å andra sidan är jag säker på att tjänstemännen inte slösar med dom . Nej nu ska det bli en kopp Gutethe och bulle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar