Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

onsdag 30 april 2014

Jag ber om ursäkt, och Socialdemokraterna 100 år, #politik

Idag har dagen bestått av att träna och finputsa talet till imorgon på Första maj. Jag tror jag har det mesta under kontroll och att allt ska fungera. Orkestern bokad, talarna inbjudna, soppa beställd, rosor ordnade och allt annat. Nu hoppas vi på fint väder bara. Och att det blir mycket folk vid Norra Bantorget där Stefan Löfven talar på em.

Övrigt pyssel har varit 100 årsjubileet som Vallentuna Socialdemokrater firar den 10 maj i kulturhuset mellan klockan 15.00-18.00. Mikael Damberg och Björn von Sydow är hedersgäster! Välkomna. Anmäl gärna till Bo Schylander om du kommer.

Sen vill jag be om ursäkt att jag farit med osanning i ett tidigare blogginlägg. Jag var dock helt omedveten.
Centrumföreningens ordförande  Eva Thorin , som även sitter för moderaterna i KS, påpekade att tidskriften "Välkommen till Vallentuna" inte är finansierad av Vallentuna kommun.
Det är ett "samarbete" mellan Vallentuna kommun och ett annonsföretag, Solmedia, som intervjuar de styrande och ansvariga för Vallentunas politik. De intervjuas om deras smultronställen samt sätter in stora fina bilder på Alliansens olika ordföringar samt kommunalrådet.
 Vilken information som ska med till våra nyinflyttade  bestäms ihop med tjänstemän i kommunen.
Sen bjuder man in olika företag och föreningar att annonsera i detta blad för att finansiera informationen om Vallentuna och de styrande i Alliansen.
 Bladet placeras i kommunhuset och i bibliotekets entré förutom att de delas ut till nyinflyttade. Det vill säga en win-win situation för Solmedia och kommunen. 
Flera partier, även vi Socialdemokrater betalar annonsavgifter för att visa att vi också finns i kommunen.

Många med mig har alltid uppfattat att kommunen har gett ut denna skrift, men så är alltså inte fallet.

 Nu vet vi hur det går till och jag tackar Eva som jag träffade på kommunfullmäktige för denna information.

Ps. Sen kan jag personligen tycka att det vore intressant för de nyinflyttade att se vilka som företräder oppositionen. Men det kan ju inte vi styra över då det är Solmedia som bestämmer det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar