Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

lördag 4 september 2010

Flera sossar i Vallentuna! Mammografi DS

Vilken fantastisk dag! Solen skiner på oss Socialdemokrater hela dagen. Först är vi ute på torget där vi träffar flera sympatisörer, Jaana Tilles vår blivande kommunalråd talar . Hon pratar om att Örjan Lid (M) nu har lovat att bygga hyresrätter i Kristinebergsskogen! Den skog som Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Vänstern vill rädda! Det är ju trams, som Björklund säger om de sjunkande andelen elever som går ut skolan med godkänt. Han skyller det på sossarnas arbete för 20 år sedan! Man häpnar ! Det innebär att borgarna inte har åstsdkommit någon förbättring  under dessa 4 år då de sänkt skatten, minskat antalet lärarna i skolan och segregerat skolorna vilket vi vet enligt forskning leder till ett sämre samhälle för alla invånare. Trams och flum är Björklunds favorituttalanden.Vem tror att de kommer göra det bättre under nästa mandatperiod när de vill sänka skatterna med ytterligare 12 miljarder!! För de rika vill säga. Jag var idag på mammografi på Danderyds sjukhus. Jag kommer att få svar tidigast om 14 dagar pga nedskärningar inom mammografin. Och jag var där på en lördag. Jag trodde det var service men det berodde på att de ligger efter. Förra gången jag var där kom beskedet snabbt och man slapp gå och oroa sig. Men vi har också knackat dörr i Lindholmen och träffat så mycket trevliga sossar. Tack till Jaana, Ulf Nordlinder, Felix och Alexander!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar