Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

söndag 20 november 2011

100 år i Täby

Jag fick äran att bevista Täby Arbetarekommuns 100 års jubileum igår kväll.
Den gick av stapeln på Täby Park hotell och det var en fördrink, trerätters middag, bild och minneskavalkad, utdelning av jubileumsskrift mm. Helena Markstedt som tidigare var SSU ordförande i Täby , numera generaldirektör för Fairtrade i Sverige var toastmaster. Vid mitt bord satt bland annat Mikael Damberg, Conny Fogelström, Tommy Waidelich, Magnus Hedberg och Ingar Beckman. Jag kände mig mycket hedrad att få representera Vallentuna AK vid bord nummer ett. Jag överlämnade en gåva till Täbys valfond och  en chokladask .I talet tog jag upp att både Täby AKs ordföranden Magnus och Vallentuna AKs ordföranden( jag alltså) är vegetarianer, det bådar för en hållbar framtid. Andra gåvor de fick var en liten staty av August Palm, en ordförandeklubba från Täby Kyrkby , en Tage Erlandertavla mm. Jag fick höra att Socialdemokratiska män ,för det var män, satt i en tågvagn på Roslagsbanan 1911 och lade grunden till Täbys utveckling genom att starta den första S-föreningen i Täby. Och det var väldigt nära att Täby klubbat igenom förslaget om T-bana till Täby men en enda utslagsgivande ( icke namngiven) Centerpartist röstade nej. Och det var ju synd, tycker väl de flesta idag! Jag åkte hem mycket nöjd, mätt och belåten.  År 2014 firar Vallentuna sitt 100 årsjubileum och jag har redan bjudit in våra blivande ministrar till det, dvs finansministern Tommy och Utbildningsminister Mikael. Varmt välkomna ska ni vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar