Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

tisdag 18 mars 2014

Roslagsbanan, tunnelbanan och M:s lögner



Idag fick jag veta att Moderaterna står och delar ut flygblad vid Roslagsbanan och säger att S inte stödjer densamma. Jag har skrivit det tidigare och jag gör det igen. Måste vi ha lögner i valrörelsen? Jag blir så trött....låt oss vara ärliga och snälla , det gillar jag. 
Vi behöver både T-bana  och utbyggd Roslagsbana för att kunna välkomna alla nya stockholmare som vill flytta hit! Det gillar företagen, miljön, pendlarna och invånarna.

Idag skriver Helen Hellmark Knutsson och Erika Ullberg  (S) så här;

Jag kan bara tolka Landstingsmoderaternas utspel som att de är desperata. De lovar allt till alla. Men jag tror inte att väljarna är så lättlurade. Sanningen är ju att Moderaterna konsekvent motarbetat en tunnelbana till Täby, och har inte heller finansiering för en sådan utbyggnad. Att en tunnelbana till Täby inte finns med i den nyligen beslutade uppgörelsen om mer tunnelbana talar sitt tydliga språk, säger Helene Hellmark Knutsson (S), oppositionsfinanslandstingsråd.
Vi stöttar det pågående arbetet för en stabil och säker kvartstrafik på Roslagsbanan. Därefter vill vi se en snar utbyggnad av tunnelbanan till Täby. Kostnaden för utbyggd tunnelbana till Täby och 10-minuterstrafik på Roslagsbanan har en liknande prislapp, vi måste orka prioritera. Utbyggd tunnelbana ger högre kapacitet, nya resmöjligheter och bättre förutsättningar för ökat bostadsbyggande, säger Erika Ullberg (S), oppositionstrafiklandstingsråd. 

Så snälla Alliansen, sluta ljuga nu, väljarna vill ha mer ärlighet, trovärdighet och moral än så.

Vill du också bli medlem hos Socialdemokraterna i Vallentuna? Jobba för Framtidspartiet? Välkommen.www.sap.vallentuna/se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar