Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

söndag 27 mars 2011

Juholt är vald, kongressen är över.

Ja då är den slut kongressen, det känns både skönt och lite vemodigt. Det har varit fantastiskt trevligt att träffa så många trevliga Socialdemokrater på en gång. Stefan Löven fick en hälsning från min mamma som gärna såg honom som partiledare. Han hälsar tillbaka till henne. Men hon är nöjd med Juholt också! :) Jag är också nöjd. Men jag är missnöjd och besviken över att vi inte kunde ha kvar en kvinnlig partiledare . En kvinna som var internationellt känd, kunnig och en fantastisk retoriker. Nu får jag ladda för nästa kvinnliga partiledare, jag hoppas jag lever när hon kommer och att det inte dröjer allt för länge. Och kanske någon med ett inte helt svenskt namn eller med HBT status, då har vi kommit någonstans med den sociala demokratin. Men Socialdemokraterna jobbar i vart fall i den riktningen mer än många andra partier gör. Jag har bjudit in Juholt till Vallentuna, vi får se om han hinner åka hit. Jag misstänker dock att han har lite annat att pyssla med framöver. Sen hälsade jag på Peter Wolodarski på DN också, mamma har en mailkontakt med honom om den i våra ögon nedbrytande politik borgarna för.  De är i två helt olika läger men han ger sig tid att diskutera med läsare av DN, bra. Han hälsade till mamma när jag träffade honom! Nu ska jag fortsätta med C-uppsatsen om hivbärare i Stockholm.Snart dags för intervjuerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar