Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

måndag 27 december 2010

Jag har blivit skjuten..

Jag fick ett dataspel av min dotter, Backpacker tre. Nu har jag suttit några timmar med det under ledigheten.
Sent i natt blev jag skjuten i Cusco.... Då gav jag upp och la mig och fortsatte med boken : Nattåg till Lissabon, mycket bra. Den är väldigt filosofiskt och måste läsas varsamt .
Jag har också beslutat att inte skaffa en ny mobiltelefon, och det känns skönt. Varför öka slitaget på miljön för att vara ständigt uppkopplad?  Jag har också kollat på min Coopåterbäring och den var på 288 kronor i december. Och det var ju inte så dumt.  Alldeles nyss ringde Steget och frågade vad jag tyckte om personaltätheten inom hemtjänsten. De hade tittat på socialstyrelsens bedömningar om olika kommuners socialtjänst. Och upptäckt att Vallentuna har dåligt betyg på kontinuitet vad gäller personal, dvs många timanställda. Jag blir imponerad av Steget som är på alerten. Nu ska jag dricka kaffe och fortsätta med krysset i DN. DN är ruggigt Alliansvänliga men krysset är ganska bra trots allt. Nehej, nu kom Kajsa med brädspelet, dags för en match där man inte blir skjuten:)
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar