Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

måndag 20 december 2010

Plogning, en fråga för socialnämnden

Det är intressant att vara ute i Vallentuna och se sig omkring på snön som inte är bortplogad. Eller ligger i drivor i refugen i övergångsstället. Det skulle vara intressant hur entreprenören som utför skattebetalarnas beställning tänker. Eller har Vallentuna kommun gjort en så dålig upphandling så att vi får vad vi betalar för. Eller ska vi helt enkelt uppdatera vår upphandling? Det kanske är något för Samhällsbyggnadsnämnden att tänka på.
Hur funderar våra upphandlare vad gäller våra hemmaboende äldre tex? Är det bra att ploga igen alla grindhål så att de inte orkar skotta eller kommer ut med rullatorn. Eller att hemtjänsten inte kan ta sig in? Idag ställde jag mammas soptunna i grindhålet som en markering att inte ploga igen hennes grindhål. Jag har skottat där i morse.Vi får se hur det fungerar.Jämtlandsvägen i Ormsta tror jag ibland är vägen som Gud glömmer varje vinter. Eller har entreprenören så stort distrikt att hon/ han inte hinner med? Ibland hittar jag ett sandkorn också, men det är inte så ofta. Nästan färre än om man skulle leta bland musslorna i Bretagne. Nu har jag inte varit där.. men ändå, jag skulle gärna åka dit. Min väg brukar bli plogad sent på kvällen, det är nog på hemväg skulle jag tro. Ibland hela bredden och ibland den smala gångbredden. Men vi är tacksamma för både den breda och smala vägen. När vi flyttade hit 1997 så ringde jag och frågade om dom skulle ploga hos mig. Jag fick då till svar att det inte är prioritet i ytterområdena?! Jag bor vid IP och Haga????Ytterområde.Hur ser det ut i resten av Vallentuna, kommer man ut? Men som sagt, jag är tacksam för min plogning... Men hos mamma... där får man se hur det blir

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar