Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

onsdag 19 januari 2011

Medlemsmöte hos sossarna och vem ska trösta knyttet?

Ikväll har vi haft en bra kväll med en av medlemmarna ur valberedningen inför val av ny partiordförande hos oss i Vallentuna. Katarina Berggren, kommunalråd i Botkyrka. vi har haft "bikupor" och diskussion om vad vi alla i arbetarekommunen tycker det ska vara för egenskaper som nästa partiledare har. Underbart med en sådan demokratisk ledning som anser det viktigt vad alla medlemmar tycker. Vi går igenom från norr till söder och lämnar till valberedningen med Berit Adnor i spetsen att fatta ett klokt beslut. Jag känner mig härligt levande och delaktig i mitt liv. Tyvärr kan man inte säga det samma om politiken i Vallentuna just nu. Jag har inte kommit över Alliansens försök att hindra mig från att lägga frågor till nämnden , pga att de är för politiska.?! Jag skulle vilja säga obekväma, det skulle nämligen kosta pengar mitt förslag. Mitt förslag var att vi skulle ta hand om våra hemlösa och missbrukare genom att starta en dagcentral för dem. I grannkommunen Täby har de öppet med bemanning dygnet runt nu i vinter och dagtid resten av året. Vallentuna har ett café ett par timmar i veckan?? Som sagt, vem ska trösta knyttet där ute som inte har någonstans att sova tryggt i egen bostad, särskilt den här vintern. Alla kanske har sett mannen som säljer "Situation Stockholm" utanför ICA. Han påminner oss om den gruppen Socialdemokraterna bryr sig om och vill väl.Har inte Vallentuna råd med det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar