Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

onsdag 12 januari 2011

Tyst om TÖG och våra missbrukare, kvinnor lämnas åt sitt öde

Jag hade en lite diskussion i Socialnämnden igår med ledande politiker där från FP och M. De tyckte jag skulle sluta med att ställa obekväma frågor till tjänstemännen och inte ta upp deras tid. Vad gällde frågorna ? Jo om vi hade tillräckligt med resurser för att känna att vi har tillfredsställande missbruksverksamhet i Vallentuna. Eller vad gör vi åt våra hemlösa? I Täby har de en Dagcentral öppen dygnet runt tom mars för att hjälpa hemlösa och missbrukare. De har 60.000 invånare i Täby. Detta kan jämföras med att vi har ett cafe i folkets hus öppet ett par timmar i veckan för de utsatta. Till detta kommer ytterst få kvinnor dessutom. En av mina frågor var hur vi tar hand om dessa i Vallentuna. Vi är 30.000 invånare i Vallentuna och ett 30 tal hemlösa. Jag blev förvånad över den munkavle de ville lägga på mig och dessutom vill hindra Socialförvaltningen att svara på oppositionens frågor, var är Vallentuna på väg. Vem bestämmer nu i Vallentuna att det ska vara så här?

1 kommentar:

  1. Jag hoppas innerligt att du fortsätter att ställa frågor och redovisa dem här. Tråkigt nog har vi inga tidningar som vågar ta upp brännande ämnen i kommunen.

    SvaraRadera