Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

lördag 15 februari 2014

Vallentunamoderat vill inte hjälpa invandrare, DN idag.

Jaha, nu kan man läsa idag i DN att moderaten Björn Schaerström i Vallentuna skrivit på twitter  om invandrare att :"vi vill ta mig fan inte betala för dom!! (Detta i sammanhanget att Sveriges radio lägger munkavle på sina medarbetare vad gäller främlingsfientlighet och kanske även solidaritet i Sverige. Inte så konstigt i mina ögon, efter valet byttes flera politiska personer ut i ledningen på dito)
 Denne Schaerström sitter  hur som helst i kommunfullmäktige i Vallentuna!!
Vilka fler är det moderaten inte vill betala för?????
Jag minns i valrörelsen 2006 att en moderat kvinnlig politiker i Vallentuna  sa till mig att hon inte ville betala för sjukskrivna!Jag frågade henne vilka hon menade? Om min son blev sjuk skulle han då inte få någon hjälp? Eller om jag blev sjuk? Nej jag menar de andra.... vilka som var de andra hade  hon inte klart för sig själv.
Ja som ni märker har jag inte kommit över detta ännu...jag blev faktiskt chockad!
Och jag tänker stilla att det är Moderaterna som styr i Vallentuna.......
En glädje i allt är att vi socialdemokrater har fått igenom vår politik i Vallentuna. Kan det bero på att det är valår? Men det gör inget!
Alliansen ska ge alla ungdomar mellam 16-19 år i Vallentuna sommarjobb!!Heja alliansen, bättre sent än aldrig. Skönt att ni tagit till er av vår motion om detta. Nu inser ni också att det är både humant och lönsamt att investera i våra ungdomar. Att förebyggande arbete/ politik är smart! För visst vill väl Alliansen att alla ska lyckas? Eller är det som på gymnasiet? Alliansen med Centern i Utbildningsnämnden är nöjda med att 80‰ av eleverna lyckas nå målen med fullgoda betyg. Jag har frågat mig det förut? Vilka är det som lämnas övergivna?  Om jag hade barn där skulle jag vara orolig! Jösses, ge lärarna möjlighet och resurser att fixa igenom allas barn, är inte alla skattebetalarna i Vallentuna lika mycket värda?
Kanske du också vill jobba mot en bättre och varmare politik i Vallentuna? Välkommen att gå med!www.socialdemokraterna.se/vallentuna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar