Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

söndag 7 april 2013

Återinrätta djurskyddsmyndigheten

G 130 djurskydd

 Jag yrkar bifall till motion G 130  som handlar om att återinrätta djurskyddsmyndigheten .

 Myndigheten som borgarna tog bort det första de gjorde när de kom till makten 2006.

Partistyrelsen ,detta är en viktig handling med stort ideologiskt innehåll och ett stort symbolvärde.  

Idag har vi stora problem med den etiska och moraliska hållningen mot våra djur i samhället. 

Tillexempel, 80 miljoner kycklingar slaktas i sverige varje år. 

De vistas 20 st per kvadratmeter i en ammoniakfylld luft  i 20 timmars skarpt ljus för att de skall växa , en gårdskyckling är inte vad du tror , det är också en industrikyckling! 

Människor ska äta kött , men inte på bekostnad av att djuren torteras i olika grad under sin levnad.

Miljö, utsläpp av växthusgaser, onödigt långa transporter mm hänger intimt ihop med hur vi föder upp och behandlar våra djur.

 Jag är övertygad om att många vill att socialdemokraterna ska vara en röst för alla som värnar om djuren, vår mathållning och vilken mat vi äter idag.

Jag skulle känna  mig bekväm med att tala för en Djurskyddsmyndighet i valrörelsen! 

En konkret och symbolisk handling som värnar våra vänner hundarna, hästarna och vår mathållning .

Och för min mamma Marianne som är en fantastisk mamma , är detta en fråga som påverkar hennes syn på socialdemokraterna.
Jag vill att hon röstar på oss! 

Det är en hjärtefråga , en ideologi , en djupt symboliskt fråga om vad socialdemokraterna står i frågan om våra minsta i familjen.

Gör våra vänner djuren och oss alla en tjänst:  

Partikamrater: 
Bifall till kongressens allra sista men viktigaste motion!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar