Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

söndag 7 april 2013

På väg hem......

Sitter på tåget från ett underbart Göteborg i strålande vårsol. Partikamraterna är trötta, relaxade och njuter av ett par timmars vila innan måndagens arbete.

Personligen blir jag lite ledsen av att Ylva Johansson är petad ur partistyrelsen, var det ett klokt drag? Många känner henne som en klok och erfaren kvinna  med flerårig erfarenhet. Hmm...

Ikväll blir jag hämtad av Pär i min/vår nya ( begagnade) bil. En röd( såklart) Toyota Aygo som är miljövänlig till tusen. Jag har sparat länge till den så det var med stor glädje jag köpte den!

Och skönt att komma hem! Men jag är så nöjd med mina insatser, mina inlägg i debatten och glad att jag fick uppleva den glädje, tillit och framtidstro som vi alla erfarit från kongressen.

Att uppleva vår partiledare så full av säkerhet, trygghet och stabilitet inför valrörelsen var en så skön känsla efter dessa år av oro, misstro och tveksamheter. Men nu!
Framtidspartiet med andra mål än borgarna som är maniska på skattesänkningar...

Jag kommer hem med massor av energi till min arbetarkommun och hoppas att jag får möjlighet att dela med mig till fler arbetarkommuner i nordost!

Tack för att jag blev vald till ombud!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar