Ing-Marie i hetluften

Ing-Marie i hetluften
Ballongflygning

söndag 28 april 2013

Första maj och Distriktkongress 2013

Nu har en Distriktkongress till gått av stapeln i Sollentuna. Vi som åkte dit var : Jaana Tilles, Karin Dahl Strandin, Hans Strandin ( nu invald i Valkommitten til Riksdag och Landstingsval) Anette Karlsson, Marie Wildhammar Okker, Sven-Olov Ekström och jag.
Mycket trevlig dag . Jag gick upp och talade för att Kvinnorjourerna ska vara öppna varje dag och att alla Socialdemokrater i alla kommuner i Stockholms län ska driva den frågan. Distriktstyrelsen biföll mitt yrkande.:)

Nu sitter jag och laddar för att skriva Första maj talet jag ska hålla på torget i Vallentuna på onsdag ( den 1 maj förstås). Först ut klockan 10.00 är vår huvudtalare Wanja-Lundby Wedin, tidigare LO -bas, efter henne Jaana Tilles, Oppositionsråd och jag avslutar dagen innan Vallentuna Blåsorkester spelar när vi sjunger Internationalen tillsammans.
 Vi bjuder på soppa i Folkets Hus innan vi åker gemensamt in till Stockholm för att lyssna på nya LO basen Karl-Petter Thorwvaldsson .Se program nedan.
Du är varmt välkommen att följa med oss hela dagen , eller delar av dagen.

Första maj 2013

Kom och demonstrera på Första maj!
På Norra Latins scen talar oppositionsborgarrådet Karin Wanngård (S) och Karl-Petter Thorwaldsson, LO:s ordförande. Demonstrationståget avgår från Humlegården kl. 14.00. Välkommen!

Hela programmet

09.30 Manifestation vid La Mano-monumentet
13.00 Samling i Humlegården
13.30 Arbetarsångarna uppträder på Norra Latins scen
14.00 Demonstrationståget lämnar Humlegården, trubaduren Anders Lago uppträder
14-15 Panelsamtal på scenen Norra Latin under ledning av Eric Sundström
15.00 Scenprogram Norra Latin - Tal av Karl-Petter Thorwvaldsson, LO:s ordförande, och Karin Wanngård, oppositionsborgarråd i Stockholm
16.00 Program i Brantingparken arrangerat av SSU och LO:s regionala ungdomskommitté
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar